torsdag 30 december 2010

Närhet och avstånd

Känner någon sorts sorg i mig. Kanske är det att det här pendlandet börjar tära på mig, avsaknaden av vänner börjar bli lite för stor eller så är det för att det närmar sig nyår och det gör mig alltid lite låg.

Jag får ofta det jag önskar mig, om jag bara vill tillräckligt mycket. Ibland är tanken på det jag vill ha så mycket bättre än verkligheten. Ibland önskar jag mig fel saker. Som ett jobb som kanske inte är så bra i verkligheten, någon människa jag skulle vilja ha som vän som inte egentligen inte är någon bra person och förr i tiden partners som inte alls varit något att hänga i julgranen när det kommer till kritan.

Det jag vill ha nu är möjligheten av att våga och njuta av närhet. Både sexuell närhet men även att kunna nudda bekanta eller främlingar utan att få ångest eller krama om en kompis utan att det ska vara en stor sak, vilket ligger längre bort än sex. I tanken är allt lätt. I tanken kramas jag, har sex och ha allmän närhet med människor omkring mig men i verkligheten är jag som en stubbe. Hård och kall. Med vilja och längtan men med stora hinder jag inte förstår mig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar