söndag 26 december 2010

Klass

Jag kom på att jag vill skriva en bok med Liisa. Oavsett hur jag och mina kollegor kommer överens och våra olikheter som ibland är oöverbryggbara så har vi en likhet och det är att ingen av oss har medel- eller överklassbakgrund och dessutom lite av ett förakt mot medelklassen. Vi är enligt min definition ändå en del av medelklassen numer med allt vad dubbla känslor det medför. Vi har pratat mycket om att vi behöver kämpa lite extra för att tycka att vi duger, både pga av kön och klass och uppmuntrar varandra till att vara good enough. Det går att göra saker som inte är perfekta och det är bra. vi behöver inte prestera till 100 % eller ständigt överträffa oss själva.

Detta har gjort att jag kommit på att jag skulle kunna skriva en bok. Jag behöver inte vara bäst för att göra det, tänkte alla så skulle inget vettigt bli gjort (av någon vettig människa). Med vår erfarenhet, kunskap och framförallt våra åsikter och självreflektioner kring fsf (som boken ska handla om) kan det bli superbra. Det kommer väl ta några år till den är färdig, första steget är att övertyga Liisa och hitta lite tid.

Har just avslutat en underbar saffransmoothie med 1 dl mandlar, 2 dl vatten, 1 halvfrusen banan, 3 dadlar, 1 tsk macapulver, 1 pkt saffran välmixat i vår blendtec Blenda. Receptet är inspirerad av http://eaniegreenie.wordpress.com recept som hon fått av någon Johanna Olesen med lite ändringar efter min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar