måndag 8 november 2010

Blendtec


Har köpt en blendtec och har fått ny inspiration i raw-köket. När jag veckopendlar blir det oftast att jag inte äter något alls eller något tillagat (oftast mackor). Därför behöver jag all energi och inspiration jag kan få de dagar jag är hemma. Både de gröna smoothisarna och bärsmoothisarna blir något helt annat med blendtec än med den gamla mixern. Senaste dagarna har vi gjort chokladmousse från Raw food på Svenska som var gudomlig och lakritsbollar från Raw delight, helt fantastiska! Jag har också gjort energibollar och äggsallad utan ägg. Jag har blivit frälst i svart himalayasalt. Jag har aldrig gillat ägg men nu vill jag att allt ska smaka ägg. Och svart himalayasalt smakar verkligen ägg. Åt en avokado med svart himalayasalt och det gick inte avgöra om det var avokado eller ägg. Nästan äckligt och väldigt fascinerande och samtidigt gott. Jag undrar om det kan vara ohälsosamt med för mycket av det svarta himalayasaltet, förutom att det är salt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar