tisdag 5 oktober 2010

Tid


Jag har haft svårt att hinna med bloggandet på sistone, och när jag väl har tid så har jag ingen inspiration.

Jag fortsätter med min raw food men det känns som att det är lite på vänt. Jag äter fortfarande samma mängd raw som innan, oftast mer. Ändå känns det allt för ofta att jag går bakåt. Jag längtar efter att mjölksyra grönsaker, grodda, göra ordentliga lunchlådor och göra råa praliner och pajer. Nu finns ingen tid. All tid som är ledig går åt till att ringa samtal eller fixa med lägenheten. Med maten går det egentligen bra. Med drycken går det så där. Jag dricker för mycket kaffe, te och vin. Jag vet inte hur mycket det här påverkar eller om jag bara ska slappna av och låta det vara.

Det är många konflikter som tär på mig nu. Jag känner mig orättvist behandlad. Inga förklaringar kan reda ut saker. Jag ser inte syftet med att återigen prata om att jag känner mig bortprioriterad, sårad och ledsen. Det finns inga ursäkter. Om det händer en eller två gånger. Men inte om det är något konstant. Det finns alltid något att skylla på. Det finns alltid bortförklaringar men jag är trött på att ursäkta människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar