söndag 8 augusti 2010

Kivik

Gårdagens kiviktur blev väldigt lyckad som sista dag innan min pendlingsperiod börjar. Vi shoppade varor för runt 1000 spänn, det är dyrt att äta nyttigt men det kommer räcka länge och i längden blir det nog inte särskilt mycket dyrare. Hoppas jag. Köpte bland annat chiafrön och testade chiagröt i morse (1,5 dl vatten, 3 msk chiafrön). Själva fröna smakade ingenting men med lite kanel (!) och skivade äpplen blev det gott. Saknade nötmjölk men orkade inte fixa det. Mätt blev jag också så jag kommer nog byta ut några av mina fruktgrötfrukostar mot chiagrötfrukost istället.


Kiviks lilla råas lunch var lika god som förra gången och personalen lika trevlig. Det allra bästa är att Jenny uttrycker mer och mer positiv inställning till raw food, hon kanske till och med blvit frälst!




Jag är så glad över att Kiviks lilla råa finns och vill verkligen stödja dom men jag hoppas också att det skulle finnas fler (eller något..) återförsäljningsställen i Malmö. Måste kolla upp om det finns något i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar