tisdag 10 augusti 2010

Stockholm

Jag kan inte bestämma mig om jag tycker om Stockholm eller hatar det. Människorna ser slitna ut, stressar. Stora choker med människor som transporteras och springer fram och tillbaka. Det luktar. Människor luktar parfym och svett. Det är avgaser i luften. Tiden går åt till att åka åka åka. Jag blir trött av alla ljud. Människor röker överallt. Det har varit svårt att inte stressa här. Att äta bra. Jag är hungrig för jag inte hinner äta ordentligt.

Men när man hamnar i en förort och får stanna där. Inte behöver transporteras någonstans. Då känns det bra. Det finns valmöjligheter här som inte finns på andra ställen. Inte inom landet iaf.

I längden kan jag inte ha det så här. Utan Jenny och katterna. Utan ordentligt boende och ordentliga redskap. Idag lyckade jag göra blomkålsmos som var en hit. Eller kommer bli när jag har ordentliga redskap.

Det finns så mycket i Malmö: havet, vegan-utbud, de korta avstånden, parkerna, katterna, JENNY osv. Men inga jobb och inga berg.

I juni när jag just börjat på citymail kände jag att det började förändras. Att det var något nytt på gång. Jag fick erbjudande om två jobb samtidigt (varav ett jag jobbar på nu), den här veckan har jag fått samtal om två jobb/uppdrag. Jag har varit tvungen att tacka nej till kunder. Jag blir stressad av det här. Nästan lika stressad som att inte ha något jobb. Det har vänt, jag hoppas att jag inte behöver tacka nej till så mycket att jag inte får något sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar