onsdag 4 augusti 2010

Hard core

Det är enligt min uppfattning ett stort fokus på procenttal inom raw food. Det är ju få som är absolut råa och för att kunna etikettera varandra och oss själva vill vi veta. Hur rå är du? Hur hard core? Hur många procent? Jag är likadan. Jag är nyfiken men jag ska försöka låta bli. Jag är inte bättre för att jag är mer rå än någon annan, inte sämre för att jag är mindre rå. Det är ingen tävling. Vi har olika mål, olika kroppar och själar. Vi behöver olika. Den som är cancersjuk måste naturligtvis vara mer nogrann än en "normalsjuk" (vi är väl alla sjuka på något sätt, om inte annat förgiftade). Jag är likadan när det gäller yogan. Är du varjedagyogare, periodare eller någongångibland:are. Som om att det är viktigt. Det är eller kan vara en del av ens identitet men vad spelar det för roll? Det viktiga är att andra respekterar mina val, gärna att jag passar in och inte känner mig för annorlunda.

Det är roligt att kunna dela med sig till varandra och ha ett något sånär jämlikt samtal och jämföra erfarenheter men det viktigaste är acceptansen och respekten. Det finns inte en "bästa" diet som passar alla. Jag tror inte det. Jag är en sån som alltid strävar efter det bästa. Det ultimata hälsan. Ett ständigt sökande och jag är trött på det. Jag är inte trött på raw men jag är trött på att vara sökare. Inte helt nöjd. Vill alltid veta mer. Alltid lära mig, utvecklas, upptäcka nytt. Jag har varit trött på det i många år nu, har också tagit det lugnare men ändå inte helt. Är långt mycket "värre" än medelmänniskan.

Jag ska sluta definiera mig efter procent eller antal dagar i veckan. Min diet eller görande är inte min identitet. Mina åsikter och min inställning är det som gör mig till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar