fredag 6 augusti 2010

En besvikelse

Vi var på Café Stunden till slut. Efter alla gånger de har haft stängt var det äntligen öppet. Det serverades raw pizza, efter det tog jag en vetegrässhot och en tårtbit. Pizzan var väldigt god men i minsta laget. Vetegrässhoten tror jag var gjord på torkat vetegräs och en rejäl besvikelse. Tårtan var suverän och gjode mig till slut mätt. Tycker inte det ska krävas efterrätt för att göra en mätt men så var det. Det var inte maten som gjorde mig besviken (förutom "vetegräset") utan personalen. Kocken (som jag tror också är en av ägarna) pratade mycket högljutt med en kompis som satt i baren. Rummet var litet och det var omöjligt att slappna av i oväsendet. Dessutom satt vi obekvämt med låga bord som inte kändes som att de var anpassade till att äta vid. Vi valde då att sätta oss ute. Ute på trottoaren på en ganska biltät gata. Kändes inte trevligt. Hur god maten än var kunde jag inte njuta eller slappna av och besöket kändes bortkastat förutom att jag nu vet vad jag inte missar i fortsättningen. Imorgon Kiviks lilla råa och mina förhoppningar är stora!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar